Met Makan 3.0 als terugkerend evenement is ons doel eenvoudig maar krachtig: de jongeren van de 3e, 4e en 5e generatie Indische achtergrond samenbrengen om hun erfgoed te verkennen, verhalen te delen en blijvende banden te smeden.

“Makan,” wat “eten” betekent in het Indonesisch en Maleis, vertegenwoordigt niet alleen onze liefde voor heerlijke gerechten, maar ook de diepgaande culturele en sociale betekenis van voedsel in onze gemeenschap. Dit evenement is de plek waar we samenkomen om de smaken en verhalen van onze Indische wortels te delen, en om te begrijpen hoe ons erfgoed onze identiteit vormt.

Het is een kans om nieuwe vrienden te maken, te luisteren naar inspirerende sprekers en te discussiëren over wat het betekent om een Indische jongere te zijn in de 21e eeuw. We geloven dat door het delen van ervaringen en het vinden van gemeenschappelijke grond, we een sterkere en hechtere Indische gemeenschap kunnen opbouwen, die trots is op haar erfgoed.