De missie van de stichting is om de Indische gemeenschap in Dordrecht en omgeving te inspireren en aan te moedigen om hun geschiedenis en erfgoed te ontdekken en te vieren. Een belangrijk onderdeel van deze missie is het bij elkaar brengen van de verschillende generaties binnen de gemeenschap. De stichting gelooft dat het delen van verhalen en ervaringen tussen oudere en jongere generaties bijdraagt aan een dieper begrip van de geschiedenis en cultuur van voormalig Nederlands-Indië en de Indische gemeenschap in Dordrecht en omgeving.

Om deze missie te realiseren, organiseert de stichting educatieve programma’s, evenementen en activiteiten die gericht zijn op het delen van de geschiedenis en cultuur van voormalig Nederlands-Indië en de Indische gemeenschap in Dordrecht en omgeving. De stichting streeft er specifiek naar om de verschillende generaties binnen de gemeenschap bij elkaar te brengen en te betrekken bij haar activiteiten.

Door middel van deze inspanningen hoopt de stichting de banden tussen de verschillende generaties binnen de Indische gemeenschap in Dordrecht en omgeving te versterken. Door het delen van verhalen en ervaringen hoopt de stichting dat de jongere generaties een dieper begrip zullen ontwikkelen van de geschiedenis en cultuur van hun voorouders, terwijl de oudere generaties de kans krijgen om hun kennis en ervaringen door te geven aan de volgende generatie.